Summer changebreak

Interventies in de veranderkunde

donderdag 4 juli 12.00 – 13.00 uur

In deze zomerse Changebreak, de laatste voor de zomervakantie, geven Erwin Metselaar en Egon Houben een overzicht van verschillende soorten interventies die de veranderkunde rijk is. Wat is nu eigenlijk een interventie? Welke interventies passen het best bij verschillende soorten (verander)situaties? Welke interventies maken nu echt het verschil? Door toepassing van een helder stappenplan geven Erwin en Egon je tips mee hoe je als verandermanager je interventies het best kunt richten. Hierbij gaan ze uit van een gelaagd model van interventies op persoons-, groeps- en organisatieniveau.

Meld je kosteloos aan en ga vol goede ideeën de zomer in! Als je op de button klikt opent er een nieuw venster om je aan te melden.

Changebreaks

Onze changebreaks zijn inspiratiesessies over alles wat met verandermanagement te maken heeft. Meld je aan en maak van je lunchpauze een krachtige bron van inspiratie en verandering. De changebreaks zijn altijd online van 12.00 – 13.00 uur. Deelname is kosteloos.

De sprekers, experts in verandermanagement, begeleiden je op een reis vol waardevolle kennis en praktische tips. Of je nu een manager bent die veranderingen wil implementeren binnen je team, een ondernemer die zijn bedrijf naar nieuwe hoogten wil tillen, of gewoon iemand die verandering omarmt in het dagelijks leven, deze Changebreaks zijn voor jou!

Changebreaks gemist?

Heb je een van onderstaande thema’s gemist? En wil je bijgepraat worden? Of wil je een interne workshop? Neem dan contact met ons op.

Veranderstrategieën

Ben jij benieuwd naar de geheimen van succesvol veranderen? Wil je leren hoe je de meest geschikte veranderstrategie kiest die past bij jouw specifieke veranderopdracht? Dan is onze Changebreak over veranderstrategieën een absolute must voor jou! Erwin Metselaar en Liesbeth Doorakkers gaan tijdens de sessie in op de vraag wat een veranderstrategie nu eigenlijk is en uit welke elementen deze bestaat. Omdat niet elke verandering hetzelfde is, is het cruciaal om de juiste strategie en bijpassende interventies te kiezen. In ons verhaal ontdek je hoe je de ideale veranderstrategie selecteert, afhankelijk van de aard van de verandering en de context van de organisatie. We gaan dieper in op de vraag hoe ook jouw eigenschappen als verandermanager meespelen bij de uiteindelijke keuze voor de strategie.

Teams in verandering

Op zoek naar manieren om je team te versterken te midden van verandering? Ontdek hoe samenwerking een cruciale rol speelt in het navigeren door veranderingen en hoe teams veerkracht kunnen opbouwen in dynamische omgevingen. Leer van inspirerende voorbeelden en praktische inzichten die de kracht van teamwerk benadrukken. Bouw samen aan een cultuur van samenwerking en groei! Schrijf je in voor de Changebreak Teams in verandering onder leiding van Bart van Dorp en Lars van Egmond.

Leiderschap bij verandering

Over leiderschap als slaagfactor bij organisatieverandering. Wil je ook meer weten over het belang van effectief leiderschap in een verander- of organisatieontwikkeltraject? Maatschappelijke wicked problems en toenemende complexiteit in organisaties vragen om minder operationele managers en meer waardengedreven leiders die begrijpen hoe je mensen, teams en organisaties duurzaam beweegt. Tijdens deze changebreak behandelen Maroesja Everaers en Lars van Egmond – aan de hand van veelgehoorde aannames en vaak goedbedoelde maar onverstandige strategieën uit de praktijk – kernmerken van leiders die succesvol verandering tot stand brengen. Uiteraard is er hierbij volop ruimte voor reflectie op eigen ‘fuck-ups’ en succeservaringen. Maroesja en Lars beloven je een set aan slaag- en faalfactoren voor leiderschap bij verandering.

Verandercommunicatie

Erwin Metselaar en Bart van Dorp praten je graag bij over het belang van goede verandercommunicatie. Op welke manier kan goede communicatie bijdragen aan het meenemen van medewerkers in een verandertraject? Veranderbereidheid is een kwestie van willen, moeten en kunnen veranderen. De communicatie moet dus deze drie bouwstenen raken. De communicatie moet motiveren (willen), het urgentiebesef voeden (moeten) én vertrouwen geven dat er ook met succes veranderd kán worden (kunnen). Aan de hand van enkele theoretische inzichten en voorbeelden uit de praktijk laten hoor je hoe je verandercommunicatie effectief kunt vormgeven.